[ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 wrz 2012, o 10:08 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2012, o 17:30
Posty: 1732
Lokalizacja: Góry :)
Podziękowań: 607
Irisko, tutaj kieruję wielką prośbę do Ciebie, jako że widzę w Tobie autorytet w dziedzinie wróżb z Kart Klasycznych, a ja jestem początkująca w Tarocie, chciałabym, żebyś napisała ogólnie co oznaczają: Król, Dama, Walet, Paź.
Jest to dla mnie ważne, dlatego, że niektóre z kart Tarota są ich odpowiednikami. Szukałam w internecie, ale jakoś nie mogłam znaleźć, a może Ty udzielisz mi jasnej odpowiedzi. :)

_________________
http://www.nemeste.wordpress.com
http://www.duchowoscosobista.wordpress.com


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2013, o 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2012, o 22:31
Posty: 2339
Podziękowań: 1255
Karty klasyczne mają swoje odpowiedniki w kartach Tarota - w arkanach małych. Na wstępie napiszę, że Kiery, to Kielichy, Karo - Monety, Trefl - Buławy, a Pik, to Miecze.

Teraz można przejść do odpowiedników, a więc:
Król Kier - Król Kielichów
Król Karo - Król Monet
Król Trefl - Król Buław
Król Pik - Król Mieczy

Dama Kier - Królowa Kielichów
Dama Karo - Królowa Monet
Dama Trefl - Królowa Buław
Dama Pik - Królowa Mieczy

Walet Kier - Paź Kielichów
Walet Karo- Paź Monet
Walet Trefl - Paź Buław
Walet Pik - Paź Mieczy

Karty klasyczne nie mają odpowiednika do Rycerza, który występuje w Kartach Tarota.

Skrótowe znaczenie:

KIERY/KIELICHY


Kiery:
Symbolizują miłość. Stan zakochania, romanse, flirty, a także przekazują informacje o ważnych życiowych, rodzinnych wydarzeniach, takich jak na przykład ślub, czy narodziny dziecka. Ich znaczenie również jest związane z domem rodzinnym, miejscem zamieszkania i ogólnie atmosferą, która panuje między członkami rodziny.

Kielichy: